Deciso Sp. z o.o.
ul. Odkryta 38A/4
03-140 Warszawa
T: +48 22 881 35 13
E: hello@deciso.pl
 

FAQ

Najczęściej Zadawane Pytania

jeżeli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na swoje pytanie – skontaktuj się z nami

Co to jest EAP?

aEmployee Assistance Program (EAP) to rozwiązanie dla firm zapewniające im pracownikom stałe wsparcie profesjonalistów w rozwiązywaniu problemów związanych z pracą i życiem codziennym.
EAP w skrócie:
– Profesjonalne wsparcie w rozwiązywaniu problemów
– Poufność
– Anonimowość
– Łatwy dostęp – infolinia 24/7
– Profesjonalni doradcy – psychologowie, terapeuci, coachowie, konsultanci
– Partnerzy programu: punkty interwencji kryzysowych, kancelarie prawne, doradcy finansowi
Employee Assistance Program jest uznany przez Międzynarodową Organizację Pracy za jeden z najwyższych standardów w nowoczesnym zarządzaniu firmą.

Czy wsparcie EAP jest tylko dla pracownika czy również dla osób z jego rodziny?

aO zakresie wsparcia każdorazowo decyduje pracodawca. Dobrą praktyka jest oferowanie wsparcia EAP również dla członków rodziny pracownika.

Czy pracodawca dowie się o problemach pracownika, który korzysta ze wsparcia EAP?

aNie. Program EAP zapewnia pełną poufność i anonimowość. Pracodawca może tylko otrzymać dane statystyczne, np. ilu pracowników korzysta ze wsparcia.

Kto pracuje na infolinii wsparcia EAP?

aPorad na infolinii udzielają psychologowie, terapeuci, coachowie mający profesjonalne przygotowanie i doświadczenie w pracy przez telefon.

Co się dzieje w sytuacji, kiedy pracownikowi potrzebna jest pomoc specjalisty np. psychiatry?

aW takim przypadku konsultant EAP informuje pracownika o konieczności skorzystania ze specjalistycznej pomocy i zapewnia wsparcie, aby ułatwić mu umówienie się na wizytę (np. przekazuje dane kontaktowe do wskazanej placówki medycznej).

Czy oferowane jest wsparcie w sytuacjach mobbingu w miejscu pracy?

aTak. Zakres wsparcia określa umowa zawarta pomiędzy Deciso a pracodawcą, u którego wdrożony jest program EAP.