Employee Assistance Program (EAP) to rozwiązanie dla firm zapewniające im pracownikom stałe wsparcie profesjonalistów w rozwiązywaniu problemów związanych z pracą i życiem codziennym.
EAP w skrócie:
– Profesjonalne wsparcie w rozwiązywaniu problemów
– Poufność
– Anonimowość
– Łatwy dostęp – infolinia 24/7
– Profesjonalni doradcy – psychologowie, terapeuci, coachowie, konsultanci
– Partnerzy programu: punkty interwencji kryzysowych, kancelarie prawne, doradcy finansowi
Employee Assistance Program jest uznany przez Międzynarodową Organizację Pracy za jeden z najwyższych standardów w nowoczesnym zarządzaniu firmą.
O zakresie wsparcia każdorazowo decyduje pracodawca. Dobrą praktyka jest oferowanie wsparcia EAP również dla członków rodziny pracownika.
Nie. Program EAP zapewnia pełną poufność i anonimowość. Pracodawca może tylko otrzymać dane statystyczne, np. ilu pracowników korzysta ze wsparcia.
Porad na infolinii udzielają psychologowie, terapeuci, coachowie mający profesjonalne przygotowanie i doświadczenie w pracy przez telefon.
W takim przypadku konsultant EAP informuje pracownika o konieczności skorzystania ze specjalistycznej pomocy i zapewnia wsparcie, aby ułatwić mu umówienie się na wizytę (np. przekazuje dane kontaktowe do wskazanej placówki medycznej).
Tak. Zakres wsparcia określa umowa zawarta pomiędzy Deciso a pracodawcą, u którego wdrożony jest program EAP.